Twinkle | Digital Commerce

Bezorgopties? Klanten verwachten zelf te kunnen kiezen

2022-08-23
1000562
  • [branded content]
  • 2:29

Erik en Niels de Groot, co-founders van ParfumWebshop.nl vinden het ‘superbelangrijk’ dat hun klanten zelf kunnen kiezen waar en wanneer hun pakket bezorgd wordt. Volgens de twee succesvolle e-commerce ondernemers helpen de bezorgopties van PostNL ze bij het inspelen op de hoge klantverwachtingen, het waarmaken van topservice én het inrichten van een efficiënt orderproces. Ze vertellen er meer over in het volgende interview.

Beloftes blijven waarmaken

Alweer bijna twee decennia geleden was ParfumWebshop.nl de allereerste online parfumerie van Nederland. In die tijd hebben de oprichters de online markt flink zien veranderen. ParfumWebshop.nl heeft een behoorlijke groeispurt achter de rug en ook de wensen van de klant zijn meegegroeid. “Klanten verwachten tegenwoordig zelf te kunnen kiezen waar en wanneer hun pakket bezorgd wordt. Die service bieden is superbelangrijk voor ons. Daarnaast blijven we jaarlijks nog met 20 tot 30% groeien, dus moeten we efficiënt werken om onze beloftes waar te kunnen maken. De plug-in van PostNL helpt ons hierbij.”

Bezorgopties en functies toevoegen

Erik en Niels zetten een kant-en-klare softwarekoppeling in om extra functies aan hun webshop toe te voegen. Met deze plug-in koppelen ze heel eenvoudig PostNL-diensten aan hun webwinkelplatform. Zo kan ParfumWebshop.nl bijvoorbeeld meer opties bieden voor de bezorging van bestellingen. Dit levert de online shopper meer gemak op en het levert de webshop meer tevreden klanten op. Bovendien bespaart het de e-commerce ondernemers tijd als alle bestellingen geautomatiseerd verzendklaar worden gemaakt.

Hoge klanttevredenheid

De bezorgopties van PostNL helpen ParfumWebshop.nl bij het inspelen op de hoge klantverwachtingen, het waarmaken van topservice én het inrichten van een efficiënt orderproces. Erik en Niels zijn erg tevreden over de resultaten: “Zo kunnen we bijvoorbeeld de bezorgopties avondbezorging, afhalen op PostNL-punt en afhalen in België aanbieden. Ook zien klanten in de check-out een tijdvak voor bezorging. We monitoren continu onze reviews om scherp te blijven op ons klanttevredenheidscijfer. Wat opvalt is dat de snelle bezorging, de keuze voor bezorging en het tijdvak écht van toegevoegde waarde zijn voor onze klanten. Het speelt een belangrijke rol in hoe onze klanten ons beoordelen. En dat zien we weer terug in ons klanttevredenheidscijfer van 9,5 gemiddeld.”

Interessante functionaliteiten

Zo’n zes jaar geleden hebben Erik en Niels de mogelijkheden van PostNL aan hun webshop gekoppeld. “Het installeren ging simpel. Daarna zijn we gaan configureren. Je hebt bijvoorbeeld de functie dat je pakketten met een hoge waarde standaard kunt versturen ‘met handtekening voor ontvangst’. Ook sturen we automatische mails over track & trace. We krijgen daar veel positieve reacties op van klanten. Ze vinden het erg fijn om van elke stap op de hoogte gehouden te worden. We printen bovendien de verzendlabels via de plug-in. Er is dus best veel mogelijk. We hebben echt goed gekeken naar wat er kon en hoe we dat in wilden stellen.”

Wil jij ook werk maken van nog meer tevreden klanten? Ontdek meer tips, lees de succesverhalen van andere ondernemers en download meteen het online magazine van PostNL. Ga naar ‘meer tevreden klanten’.