Twinkle | Digital Commerce

GfK en NielsenIQ fuseren

2022-07-04
1000562
  • [nieuws]
  • 0:49

Marktonderzoekers GfK en NielsenIQ gaan samen verder. Volgens de bedrijven kunnen ze – door de krachten te bundelen – een uitgebreider beeld geven in hun analyses.

Met het samengaan ontstaan ook meer mogelijkheden om verder in te breedte te analyseren. GfK beschikt naar eigen zeggen over een leidende positie op het gebied van technologie en duurzame goederen in 67 landen. NielsenIQ heeft eenzelfde positie in 90 landen, maar dan op het gebied van FMCG.

‘De combinatie met NielsenIQ stelt ons in staat om onze klanten in staat te stellen slimmere beslissingen te nemen in hun organisatie op een wereldwijde schaal’, reageert Lars Nordmarkt, interim ceo en cfo van GfK. Ceo Jim Peck van NielsenIQ vult aan: ‘Samen met GfK hebben we de mogelijkheid om de toekomst van wereldwijde retail- en consumentenmetingen te beïnvloeden – een die snel, wendbaar en verbonden is.’

Financiële details over de fusie zijn niet bekendgemaakt.