Ook na de coronacrisis hebben consumenten nog steeds behoefte aan een fysieke winkel. Een ruime meerderheid van de consumenten bezoekt het liefst een fysieke locatie.
Dat blijkt uit onderzoek van Adyen onder 1.000 Nederlandse respondenten. Belangrijkste reden om naar een fysieke winkel te gaan vinden klanten het menselijk contact.
Daarnaast geeft zeventig procent van de consumenten aan een shop over te slaan als deze een slechte winkelervaring biedt, zowel online als in de winkel. Ook opvallend: veel winkels hebben tijdens de pandemie ingezet op een omnichannel strategie – als ze die al niet hadden. 42 procent van de respondenten vindt dat retailers na de pandemie voor diezelfde flexibele aanpak moeten kiezen.
Jan-Pieter Lips, Head of Unified Commerce bij Adyen voegt daaraan toe: ‘Technologie is een belangrijk onderdeel in het creëren van een unieke winkelbeleving, bijvoorbeeld door nieuwe betaalmogelijkheden aan te bieden via QR-codes, kiosks om producten te bestellen die niet op voorraad zijn, of digitale spiegels die via augmented reality promoties aanbieden. Consumenten geven aan het fijn te vinden als verkoopmedewerkers in de winkel technologie gebruiken om items van hun online verlanglijstje in de kleedkamer op te hangen, klaar om te passen.’
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Adyen: 64 procent consumenten winkelt het liefst in een fysieke winkel
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.