Twinkle | Digital Commerce

Amac introduceert ‘hybride winkelen’

2022-05-03
1000562
  • [nieuws]
  • 1:05

Apple reseller Amac gaat op zijn webshop ‘hybride winkelen’ aanbieden. Klanten kunnen via een videoverbinding geholpen worden door winkelmedewerkers.

Deze medewerker neemt de klant vervolgens mee door de winkel en helpt deze bij de keuze voor de juiste MacBook, adviseert welk hoesje of kabeltje het beste past en zet de bestelling meteen klaar voor verzending. De klant kan via een betaallink afrekenen en de bestelling wordt meestal de volgende dag al thuis afgeleverd. De gehele customer journey wordt afgelegd in het Oktium-platform van waaruit de videoverbinding tot stand komt, inclusief het bestellen en afrekenen.

‘Dit gaat dus echt een stap verder dan een telefonische klantenservice of een chatbot,’ vertelt Roelof de Rijk, commercieel directeur van Amac in een persbericht. ‘Door de lockdowns van afgelopen tijd zijn steeds meer mensen gewend geraakt aan online winkelen, maar nog lang niet iedereen weet snel uit te vogelen welk product nu het beste past bij hun specifieke behoeften en eisen. Kies maar eens de beste Mac uit 143 verschillende opties. Daar kunnen onze Apple Experts met hun persoonlijke advies toch het verschil maken.’

Klanten kunnen elke dag van de week videobellen met de medewerkers van vijftig Amac-filialen in Nederland, al gaat de service in eerste instantie bij 19 van deze filialen van start. Doordeweeks kan er tot 21.00 uur gebeld worden.