Twinkle | Digital Commerce

ThePhoneLab mikt meer op b2b

2022-03-09
1000562
  • 1:12

Reparateur van smartphones en tablets ThePhoneLab gaat zich meer richten op het b2b-segment. Het bedrijf heeft zich de afgelopen jaren gericht op de consumentenmarkt, maar ziet nu dat een verschuiving gaande is.

Dat alles komt door de coronacrisis. Hybride werken zal naar verwachting een blijvend fenomeen zijn en daardoor neemt de behoefte aan een werkmobiel en tablet of laptop van de zaak toe. Volgens het bedrijf bestaat momenteel zo’n 5 procent van de omzet uit zakelijke klanten en 95 procent komt van particulieren.

Dat moet dus gaan veranderen. ‘De keuze om de b2b propositie te willen verbreden is een logische strategische keuze’, stelt oprichter Boris Blijham. ‘Wij zien een toename van bedrijven die maatschappelijk verantwoord willen ondernemen en hierdoor ook kosten kunnen en willen besparen. Ook zien wij dat medewerkers zich steeds meer laten horen op het gebied van duurzaamheid, en geen behoefte hebben aan een nieuwe smartphone iedere twee jaar.’

Volgens Blijham kiezen bedrijven steeds vaker voor reparatie van elektronica en liggen daar voor ThePhoneLab dus mogelijkheden. Het bedrijf biedt ook diensten om dat aan te moedigen. Zo is er een haal en brengdienst, waarbij ThePhoneLab gebruikmaakt van fietskoeriers die binnen een straal van vijf kilometer van de winkel kapotte apparaten ophalen en gerepareerd weer terugbrengen.

ThePhoneLab was in eerste instantie van plan om dit jaar het winkelbestand uit te breiden, maar wacht hier nu mee.