Twinkle | Digital Commerce

Albert Heijn schaalt Overblijvers alweer op

2022-02-25
1000562
  • [nieuws]
  • 0:54

De test met anti-verspillingsapp Overblijvers van Albert Heijn blijkt succesvol. De supermarkt breidt deze uit naar 50 filialen, later dit jaar worden de tasjes met producten die bijna over de datum zijn in alle filialen van de supermarkt aangeboden.

Met Overblijvers wil Albert Heijn voedselverspilling tegengaan. Aan het begin van het jaar startte de supermarkt een test in 10 filialen. Klanten profiteren er ook van, omdat de producten tegen een extra voordelige prijs worden aangeboden. Het gaat om producten die dezelfde dag of de dag erna over datum zijn.

Klanten kunnen de tasjes online reserveren via de app. Volgens Albert Heijn zijn er sinds de start van de pilot al honderden kilo’s minder voedsel verspilt. Het bedrijf verwacht ongeveer 4,5 miljoen kilo voedselverspilling per jaar te voorkomen.

Het initiatief lijkt op die van Too Good To Go, waarmee AH To Go al samenwerkt. De supermarkt breidde die samenwerking vorig jaar ook al uit.