Twinkle | Digital Commerce

Carrefour start bezorgabonnement

2021-12-03
1000562
  • [nieuws]
  • 0:47

De Franse supermarkt Carrefour heeft een bezorgabonnement gelanceerd. Het bedrijf mikt daarbij op consumenten die in stedelijke gebieden wonen.

Klanten kunnen kiezen om de boodschappen maandelijks, om de twee maanden of om de drie maanden te laten bezorgen. Carrefour wil klanten bereiken die boodschappen in willen slaan, maar normaal gesproken niet de mogelijkheden hebben om dat te doen, omdat ze bijvoorbeeld in het centrum van een grote stad wonen en geen auto hebben.

Vanaf 50 euro aan bestelkosten hoeven klanten geen abonnementskosten te betalen, daarnaast krijgen ze korting op producten, schrijft Lineaires. Vooralsnog gaat het om een aanbod van zo’n 400 producten. Het gaat om producten als luiers en waspoeder maar ook textiel zoals sokken. Later wordt het aanbod uitgebreid.

‘Het abonnement is een service voor onze klanten om hun aankopen te vergemakkelijken, vooral in stedelijke gebieden waar thuisbezorging een pluspunt is’, aldus Olivier Garcia, non-food e-commerce directeur van Carrefour.