Het handelsvolume van platform bol.com groeide in het derde kwartaal met 19,2 procent. De meeste groei werd geboekt door de 48.000 partners, zij zagen de verkopen bijna met een kwart toenemen.
Dat blijkt uit de kwartaalcijfers (PDF) van moederbedrijf Ahold Delhaize. Die communiceert geen concrete cijfers over de omzet van diens online platform. Maar laat wel weten dat het online handelsvolume in Europa met 20,1 procent steeg naar 1,538 miljard euro. Dat bedrag bestaat uit het handelsvolume van bol.com maar ook de online omzet van diens zusterbedrijven Albert Heijn, Etos en Gall & Gall. Over eventuele winst van de online activiteiten laat Ahold Delhaize ook niets los.
Dat doet het wel over de volledige activiteiten, zowel online als offline. Ahold Delhaize zag de totale omzet in het derde kwartaal met 4,6 procent toenemen naar 18,5 miljard euro. Onder de streep blijft daar 522 miljoen euro van over. ‘We blijven onze positie als toonaangevende lokale omnichannel-retailer verstevigen door onze strategie om de toeleveringsketen te verbeteren, omnichannel-aanbiedingen te bevorderen en omnichannel-productiviteit te verbeteren’, aldus ceo van Ahold Delhaize Frans Muller.
Het aantal verkooppartners van bol.com kruipt dus langzaam richting de 50.000. Die partners zorgen voor een steeds groter aandeel van de verkopen op het platform. In een afscheidsinterview met Trouw gaf de onlangs vertrokken ceo Huub Vermeulen van bol.com aan dat het ‘niet ondenkbaar is’ dat bol.com uitsluitende een platform voor partners wordt. ‘Maar niet binnen vijf jaar’, aldus Vermeulen.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Bol.com groeit met een vijfde in derde kwartaal
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.