Twinkle | Digital Commerce

Nieuw boek ShoppingTomorrow gepresenteerd

2021-10-19
1000562
  • [nieuws]
  • 1:09

Kennisplatform ShoppingTomorrow presenteert vandaag – tijdens e-commerce event Shopping Today – hun nieuwe boek. De wereld is in korte tijd veranderd en versneld gedigitaliseerd. Die nieuwe werkelijkheid biedt tal van onzekerheden, uitdagingen en zeker ook kansen voor bedrijven, zo constateren de experts.

In het negende onderzoeksjaar van ShoppingTomorrow hebben 570 experts in 22 expertgroepen zich gebogen over de toekomst van e-commerce. Belangrijke les: ‘Het nieuwe normaal vergt niet alleen innovatieve oplossingen van bedrijven, maar ook lef en daadkracht. Niet morgen, maar vandaag.’ Titel van het boek is daarom ook ‘Make Now Matter – Vandaag is alles anders, morgen ook’.

In het boek veel ruimte voor digitale transformatie. Zo zijn er bluepapers over het opzetten van een digitale transformatiecultuur, over omnichannel strategie en over het belang van digital first customer journeys. Nieuw dit jaar is een speciaal scenarioteam genaamd ‘Shopping in 2030’, die zich bezig heeft gehouden met de onderzoeksvraag: ‘Hoe shopt de consument in 2030?’ Naast een bluepaper in het boek komt er op een later moment een apart boek van dit scenarioteam.

De bluepapers van de 22 expertgroepen zijn vanaf vandaag gratis te downloaden.

De komende weken worden de verschillende bluepapers uitgelicht op de site van Twinkle.