Fashionretailer Marc O’Polo wil in één keer de online aanwezigheid fors uitbreiden. Het bedrijf is al in 23 markten actief, daar komen nog webshops in 18 landen bij.
Door meer webshops in het buitenland te openen, hoopt het van oorsprong Zweeds-Duitse bedrijf groei te kunnen versnellen over de hele wereld. Het gaat om markten als de Verenigde Staten en Groot-Brittanie maar ook andere Europese landen als Griekenland, Portugal en Noorwegen. Daarnaast komen er webshops in enkele Arabische en Aziatische markten. ‘Marc O’Polo is zeer goed gepositioneerd in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland, maar we kunnen alleen groei genereren in internationale markten.’
Dat zei ceo Maximilian Böck onlangs in een interview met Die Welt. Volgens Böck hebben markten waar het al online actief is, zoals Rusland maar ook Scandinavië en Oost-Europa, nog een enorm potentieel. ‘Maar als we een wereldwijd merk willen zijn, moeten we ook in de VS en het VK actief zijn.’ Volgens de ceo zijn de landen uit de DACH-regio momenteel de belangrijkste markten voor Marc O’Polo, maar streeft het merk ernaar om de wereldwijde online markten de belangrijkste te maken.
Ook het online aandeel moet de komende jaren toenemen, stelt Böck. Momenteel komt ongeveer 30 procent van de verkopen van het online kanaal. Dit percentage moet de komende jaren toenemen naar 50 procent. Marc O’Polo zou daarbij ook belangrijke rol hebben weggelegd voor de verkoop via platforms als Zalando en About You. Ook zet het bedrijf meer in op de online verkoop van herenkleding. Momenteel is ongeveer een derde van de online verkoop herenkleding. Dit moet groeien naar zo'n 40 procent.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Marc O’Polo breidt online uit naar 18 landen
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.