Branchevereniging Thuiswinkel.org vraagt middels de campagne ‘Wees voorbereid – Bestel op tijd’ voor het derde jaar op rij consumenten om tijdelijk te beginnen met bestellen voor de aankomende feest- en koopjesdagen.
De traditionele drukke periode voor de online retail komt er weer aan. Om te zorgen dat het niet té druk wordt, en bezorgers en webwinkels overbelast raken, wil Thuiswinkel.org consumenten erop wijzen om op tijd te bestellen. ‘Door op tijd te bestellen voorkomen we extreme drukte gedurende een paar dagen. Als de bestellingen eerder gedaan worden, kunnen we met de hele sector de verwachte drukte goed aan’, aldus Marlene ten Ham, directeur Thuiswinkel.org.
Zoals gezegd is het niet voor het eerst dat Thuiswinkel.org deze campagne start. Vertragingen en enorme drukte tijdens piektijden zijn doorgaans ook niet te vermijden. Vorig jaar kwam daar nog de gevolgen van de coronapandemie bij. Toen werd er zo veel besteld, dat vervoerders overbelast raakten en bestellingen veel later bij consumenten thuis kwamen. Dit jaar zal dat naar verwachting minder zijn. Volgens Thuiswinkel.org is de sector klaar voor de drukke periode. Zo hebben vervoerders nieuwe pakketcentra geopend. Ten Ham: ‘Vanwege de enorme versnelling in de markt en de groei is innoveren voor onze sector cruciaal. (…) Zo bieden webwinkels consumenten verschillende afleveropties, hebben ze hun distributiecentra opgeschaald en werken ze bijvoorbeeld met verpakkingsmachines om sneller en kleiner te verpakken.’
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Sector start wederom campagne om op tijd te bestellen voor feestdagen
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.