Twinkle | Digital Commerce

Kapitaalinjectie voor virtual shopping platform Obsess

2021-07-01
1000562
  • [nieuws]
  • 0:56

Obsess, dat mode- en beautymerken helpt bij het bouwen van interactieve online virtuele winkels, heeft in een Series A-ronde 10 miljoen dollar opgehaald (omgerekend 8,4 miljoen euro).

Dat brengt de totale financiering van Obsess op 13,4 miljoen dollar (omgerekend zo’n 11,3 miljoen euro). De onderneming werkte eerder samen met merken als Coach, Dermalogica, Charlotte Tilbury en Tommy Hilfiger en zal de nieuwe investering gebruiken voor wereldwijde expansie en productontwikkeling, zo schrijft Forbes. Het bedrijf zal ook verder uitbreiden naar andere branches, zoals home en entertainment. De investeringsronde werd geleid door Jump Capital, er kwamen ook investeringen van Venture Reality Fund en WXR Fund.

Neha Singh, oprichter en ceo van Obsess, vertelt aan Forbes: ‘Jongere shoppers die zijn opgegroeid met videogames en het kijken naar esports, verwachten in realtime met merken te kunnen communiceren als ze online winkelen en virtuele 3D-winkelervaringen zullen binnenkort gangbaar zijn voor merken in elke winkelcategorie. Met onze technologie word je niet beperkt door fysiek vastgoed. Je kunt er een planeet of een onderwaterwereld van maken, merken worden echt creatief.’