Twinkle | Digital Commerce

Jumbo duikt in b2b met Makro

2021-07-06
1000562
  • [nieuws]
  • 0:54

Supermarktketen Jumbo is een samenwerking aangegaan met groothandelsbedrijf Makro. Vanaf deze maand worden zo’n duizend artikelen van Makro toegevoegd aan de zakelijke webshop van Jumbo.

De samenwerking is met name gericht op sportkantines, kleine horeca, mkb-bedrijven en zorginstellingen, zo is te lezen in een persbericht. Volgens Jumbo is er bij deze bedrijven behoefte aan een ruimer online assortiment levensmiddelen, zoals frisdrank en snacks maar ook schoonmaakproducten en artikelen voor de koffiecorner. Vooral de vraag naar grootverpakkingen, tegen lage prijzen en een snelle levertijd, is groot.

Jurriaan Pouw, manager e-commerce bij Jumbo is trots op de nieuwe samenwerking: ‘Bedrijven kunnen nu voor het hele assortiment bij ons terecht. We bieden alle benodigde producten voor het ontbijt, de koffiepauze, lunch en borrel, maar bijvoorbeeld ook kant-en-klaarmaaltijden. Het familiebedrijf viert dit jaar haar 100-jarig bestaan en in zekere zin keren we nu met partner Makro terug naar het prille begin als groothandelsonderneming. De ruime groothandelservaring van Makro komt daarbij uitstekend van pas om samen nieuwe markten aan te boren.’