My Jewellery breidt uit naar Duitsland. Op 28 mei lanceert het Nederlandse sieradenmerk een Duitse webshop. Het bedrijf laat weten op termijn in Duitsland ook fysieke winkels te willen openen.
My Jewellery begon tien jaar geleden met een sieradenwinkel in ’s-Hertogenbosch, maar groeide in korte tijd uit tot een grote speler in de markt. Het bedrijf opende vijftien boutiques in Nederlandse steden en heeft een goedlopende webshop met dagelijks duizenden bezoekers. Daarnaast heeft My Jewellery ruim 300 partner stores in voornamelijk de Benelux. Ook buiten de Benelux is het merk te vinden en breidt zichzelf steeds verder uit. In 2020 noteerde de Twinkle100 het bedrijf op de 165ste plek. Voor eigenaresse Sharon Hilgers is nu het juiste moment om over de grens uit te breiden: ‘Juist in deze onzekere tijd vind ik het belangrijk om onszelf als merk te blijven ontwikkelen. Bovendien was de Duitse online boutique een langgekoesterde droom.’
Belangrijk onderdeel van de strategie van My Jewellery is de mix van online en fysieke aanwezigheid in de winkelstraten. Sinds 2015 opende het bedrijf vijftien winkels. Ook in Duitsland staat het openen van fysieke winkels hoog op de wenslijst. Hilgers: ‘Ondanks de moeilijke periode voor de retail de afgelopen tijd, blijven wij als merk geloven in de kracht van een winkelstraat. We weten zeker dat onze klanten weer meer gaan shoppen zodra het kan en willen daarom met ons unieke concept uiteindelijk ook aanwezig zijn over de grens. De komende tijd onderzoeken we wat de mogelijkheden zijn, voordat we verdere stappen zetten.’
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
My Jewellery steekt de grens over naar Duitsland
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.