Twinkle | Digital Commerce

Boukje Taphoorn (bol.com) gekroond tot Marketeer of the Year

2021-04-23
1000562
  • [nieuws]
  • 0:58

Chief Marketing Officer Boukje Taphoorn van Twinkle100-aanvoerder bol.com is uitgeroepen tot Marketeer of the Year.

Dat werd gisteren bekendgemaakt tijdens de uitreiking van de Dutch Marketing Awards. Een initiatief van NIMA, PIM en Adformatie. Taphoorn bleef Caroline van Turennout (Zeeman) en Dorkas Koenen (Rabobank) voor. Uit het juryrapport: ‘In een jaar waarin de vraag sterk toenam en de leverbelofte onder druk stond, bleef bol.com onder leiding van Boukje Taphoorn fier overeind. De klanttevredenheid- en loyaliteit steeg, terwijl het concurrentieveld een stuk uitdagender werd. Haar eigen ceo, Huub Vermeulen, roemt haar om haar creativiteit en menselijkheid. Onder leiding van Taphoorn werd ook maatschappelijke stelling genomen door Zwarte Piet-artikelen en plastic wegwerpartikelen uit de shops te halen. Een marketeer met een missie.’

Marketing Company of the year

De titel Marketing Company of the Year ging naar VodafoneZiggo, dat het moest opnemen tegen PostNL, McDonalds en Plus. In vorige edities wonnen HelloFresh (2020) en bol.com (2019).

Aanbieder van parfum-abonnementen Parfumado ging er met de titel Marketing Scale-up of the Year vandoor. Het bedrijf liet andere e-commerce spelers als Too Good To Go en Red je Pakketje voor zich. Ook Luscii was genomineerd.