Bol.com heeft gisterenavond een belangrijke marketingprijs in de wacht gesleept. De aanvoerder van de Twinkle100, vorig jaar de grote winnaar van de Shopping Awards, mag zich ‘Dutch Marketing Company of the Year’ noemen.
In de strijd om deze Dutch Marketing Award bleef het Utrechtse bedrijf Basic-Fit en Thuisbezorgd.nl voor.
'Durf, vernieuwing en daadkracht'
‘Bol.com is óók op marketinggebied in een complexe en competitieve markt terechtgekomen’, constateert de jury, ‘maar marketing schakelt op alle fronten en is qua durf, vernieuwing en daadkracht een voorbeeld. De samenwerking binnen het bedrijf, waardoor het op al die borden tegelijk kan schakelen, spat eraf en dat werkt zeer aanstekelijk. De jury ziet dat marketing actief bijdraagt aan alle strategische uitdagingen en een leidende rol heeft.’
Op Marketingfacts lees je waarom Bol.com het beste marketingbedrijf van Nederland is.
Picnic
Ook Picnic viel in de marketingprijzen. De app only supermarkt, de sterkste stijger in de Twinkle100, won de award voor de beste Marketing Scale Up. De jury oordeelde dat Picnic een oud distributiekanaal opnieuw heeft uitgevonden, op een vernieuwende manier. ‘De klantgedrevenheid én klantwaardering zijn zeer hoog. Sympathie voor het merk Picnic is knap opgebouwd.’
Raymond Cloosterman
Rituals-oprichter Raymond Cloosterman werd uitgeroepen tot Marketeer of the Year, waarmee hij onder andere Picnic’s Michiel Müller versloeg. Andere winnaars waren Bergman Clinics, GoodFuels, Transavia en Erica van Vonderen-Hahn van Basic-Fit. De Dutch Marketing Awards zijn een samenwerking tussen marketingberoepsvereniging NIMA, Adformatie en PIM.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Bol.com en Picnic gelauwerd om marketingprestaties
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.