Twinkle | Digital Commerce

De kracht van personalisatie in B2B Commerce

2021-04-23
1000562
  • [branded content]
  • 2:14

In B2B draait het om de persoonlijke relatie met je klanten. Verkoop via de vestiging of de Account Manager is persoonlijk, maar moeilijk op te schalen. Digitaal mis je vaak de ‘personal touch’ van de verkopers. In B2B Commerce is het dan ook even belangrijk om klant specifieke informatie te verstrekken als om klanten te helpen het juiste product te vinden. Personalisatie is dan ook het sleutelelement bij het ontwerpen van een e-commerce oplossing.

Een goed geïmplementeerde personalisatiestrategie kan de klantervaring verbeteren en daarmee, klantbehoud, loyaliteit aan uw bedrijf en omzet verhogen. In B2C is personalisatie met name gericht op het stimuleren het verhogen van de orderwaarde. Vaak door "impulsaankopen" te stimuleren. Maar in B2B moet personalisatie slimmer zijn. Het is onwaarschijnlijk dat een B2B-klant impulsief een aankoop zal aangaan. In plaats daarvan moet B2B personalisatie waarde en efficiëntie creëren voor de gebruiker. Typisch, B2B personalisatie zal zich moeten concentreren op het leveren van efficiëntie aan de klanten.

Personalisatie in B2B richt zich op aangepaste catalogi, gerelateerde producten, contractprijzen, het ondersteunen van gesegmenteerde informatie op basis van gebruikers met verschillende rechten (rollen), het mogelijk maken van snelle bulkbestellingen en het afhandelen van taken in het bestelproces. Personalisatie vereist het gebruik van alle kennis over uw producten en klanten waartoe u toegang hebt.

Op donderdag 29 april combineren we een masterclass Personalisatie met een Q&A sessie met gepassioneerde personalisatie-experts. In zo’n 40 minuten weet je hoe je personalisatie kan toepassen binnen jouw bedrijf, wat je ermee kan bereiken en wat ervoor nodig is om succes te boeken. Ook geven we een aantal praktische voorbeelden om je te inspireren direct aan de slag te gaan.

Na het volgen van dit webinar weet je:
• Welke bedrijven personalisatie succesvol inzetten - en wat jij daarvan kunt leren;
• Hoe je je platform, team en data organiseert om personalisatie voor jouw organisatie tot een succes te maken;
• Welke volgende stap je moet zetten om tot een personalisatie strategie voor de korte én lange termijn te komen.

Dit webinar is gericht op e-commerce verantwoordelijken binnen B2B organisaties (groothandels, merkfabrikanten).

Informatie over het webinar:
• Het webinar wordt live uitgezonden vanuit De Zwarte Silo op donderdag 29 april 2021 om 11:00 uur.
• Het webinar wordt verzorgd door Roelof Swiers (Intershop), Chi Shing Chang (SPARQUE) en Erica Hokse (De Nieuwe Zaak).

Je kunt je gratis inschrijven voor het webinar. Kun je niet live meekijken? Schrijf je dan alsnog in om het webinar op een later moment terug te kijken. Meld je nu aan en mis het niet!