Twinkle | Digital Commerce

Investeringsronde levert Budbee 52 miljoen op

2021-01-14
1000562
  • [nieuws]
  • 1:01

Bezorgdienst Budbee, dat sinds 2019 ook in Nederland actief is, heeft in een nieuwe investeringsronde 52 miljoen euro opgehaald. Met het geld wil Budbee naar meer landen uitbreiden en zijn ‘technologie en processen’ verbeteren.

Budbee, dat in 2015 werd opgericht en zijn oorsprong vindt in Zweden, breidde sindsdien uit naar Denemarken, Finland en als laatste Nederland. Het bedrijf noemt zichzelf inmiddels marktleider in Scandinavië en zag het aantal leveringen vorig jaar met 200 procent toenemen. De investering wordt geleid door pensioenfonds AMF. Ook bestaande investeerders Stena Sessan, Kinnevik en H&M CO:LAB deden een duit in het zakje. AMF wordt met een investering van 24 miljoen euro één van de grotere aandeelhouders van het bedrijf.

Ook in Nederland groeit het bedrijf hard, stelt Jørgen Höppener, general manager Nederland bij Budbee: ‘De markt van online verkopen blijft groeien, niet in de minste plaats door de huidige situatie. Daarbij zie je dat er een sterke vraag is vanuit consumenten en webshops naar meer duurzaamheid, flexibiliteit en ook capaciteit voor de bezorging van al die bestellingen.’

Lees ook: 'Zweedse bezorgdienst Budbee start in Nederland' (18 september 2019)