Twinkle | Digital Commerce

Brabantia profiteert van thuisblijver

2021-01-08
1000562
  • [nieuws]
  • 0:56

In de online rubriek e-bites vangt Twinkle een opvallende quote. Eén die je wellicht hebt gemist, maar die genoeg gespreksstof doet opwaaien. Deze keer Tijn van Elderen, ceo van Brabantia.

Voor Brabantia was het afgelopen jaar een prima jaar, zo legt Van Elderen uit aan De Tijd: ‘Sinds week 21 groeien we met bijna vijftig procent. Het had meer kunnen zijn als we alles hadden kunnen produceren en leveren.’ De jaargroei zal uitkomen op zo’n 25 procent, tot boven de 140 miljoen euro. De online verkoop van Brabantia maakt inmiddels de helft uit van de gehele omzet.

Die groei zit hem vooral in de thuiswerkers en -blijvers, legt Van Elderen uit: ‘Mensen zitten thuis en worden geconfronteerd met dingen die niet werken. Een afvalemmer die hapert, een bot mesje, een strijkplank die wiebelt. Mensen gaan online zoeken en botsen op ons. Er is best wel wat inkomen te besteden. En aan wat besteed je dat? Aan dingen in je omgeving. We verkopen van alles meer, maar vooral toch vuilnisemmers.’