Het ministerie van Economische Zaken en Klimaat (EZK) en de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) herlanceren de campagne Laatjenietinpakken.nl. De actie is bedoeld om dropshippers te wijzen op hun verantwoordelijkheden en om jongeren te waarschuwen voor online aankopen buiten de EU.
‘Goedkoop is vaak duurkoop. Een oud gezegde en dat geldt op de mondiale digitale markt nog steeds’, stelt staatssecretaris Mona Keijzer van EZK. Ze moedigt Nederlanders aan om lokaal online te kopen. ‘Maar uiteindelijk is het iedereens eigen keuze waar ze bestellen. Laat je daarbij niet inpakken en wees je bijvoorbeeld bewust van tussenpersonen die zich voordoen als een betrouwbare webshop waardoor je uiteindelijk een kat in de zak kunt kopen of nog erger: een ondeugdelijk of onveilig product.’
De betreffende campagne richt zich sinds eind 2019 via YouTube, Instagram en Snapchat specifiek op jongere consumenten (16-24 jaar) die veel op social media zitten en online winkelen op platforms en webwinkels. Ditmaal worden bewust ook jonge dropshippers aangesproken.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Dropshippers opgelet
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.