Twinkle | Digital Commerce

‘Tijdelijk geen extra zendingen voor zakelijke klanten bij PostNL’

2020-11-24
1000562
  • [nieuws]
  • 0:54

PostNL moet zakelijke verkopers die op het laatste moment meer pakketten willen versturen dan is afgesproken teleurstellen. Vanwege de drukte kan het post- en pakketbedrijf simpelweg niet meer aan.

Dat laat een woordvoerder weten aan Nu.nl. De combinatie van de al steeds drukker wordende feest- en koopjesdagen en de covid-19-pandemie zorgt ervoor dat PostNL op piekdagen zo’n anderhalf miljoen pakketjes moet verwerken. ‘We bezorgen voor iedereen al veel meer, daar kan niet nog meer bij’, aldus het bedrijf.

PostNL heeft daarnaast maatregelen moeten treffen om de drukte in goede banen te kunnen leiden, schrijft RTL Nieuws. Zo worden extra bezorgers ingezet en moeten vrachtauto’s vaker rijden. Daarnaast wordt extra opslagruimte gehuurd en blijven de sorteercentra langer open. Dit jaar merken webwinkels dat voor het eerst in de portemonnee, stelt PostNL. Vanaf 20 november tot het einde van het jaar betalen webwinkels die klant bij PostNL zijn een piektoeslag van 25 cent per pakket. Dit zou ook gelden voor retouren.