Twinkle | Digital Commerce

Classy klamboes

2020-11-10
1000562
  • [interview]
  • 1:29

Een gevestigde naam worden in Europa op het gebied van decoratieve klamboes. Dat is het uiteindelijke doel van Bambulah.

Niet alleen een beschermnet tegen muggen, maar ook een decoratief element in – en zelfs buiten – je huis, zo zien Bambulah-eigenaren Maayk Schut en Marc van den Berg hun klamboes van polyester en organisch katoen. De meeste klamboes worden handgemaakt op Bali. ‘Een gebalanceerde combinatie van bescherming en stijl. Gemaakt door producenten die duurzaam werken en die passie hebben voor hun vak. En die passie proberen wij door te geven via ons verhaal en foto’s op onze site, om zo klanten te inspireren’, meldt Schut.

Europese webshop

De eigenaren, die met hun gezin in respectievelijk Spanje en Hongkong wonen, richten zich met hun webshop op heel Europa: de site is momenteel toegankelijk in het Nederlands, Engels en Duits, maar dat verwachten ze dit jaar nog uit te breiden met Frans, Spaans en Italiaans. De heren doen zoveel mogelijk zelf en maken daarnaast gebruik van een aantal freelancers en van fulfilmentbedrijf Make of Buy, van waaruit de bestellingen verstuurd worden.

Schut wil niet alleen duurzaamheid preken, maar ook daadwerkelijk iets doen: ‘We werken samen met EcoMatcher om in Indonesië een bos te planten, zodat we iets terug kunnen geven aan het land en de natuur.’ Per bestelling kunnen klanten een boom adopteren en via Bambulah.com die boom volgen.
De klamboes worden behalve in de eigen webwinkel ook verkocht op bol.com. Verder zetten de eigenaren Google Ads en Google Shop in om hun producten aan de man te brengen. ‘Omdat we nog maar net live zijn, zitten we nog in de opstartfase. We gaan dit seizoen onze aanwezigheid op sociale media uitbreiden en we zijn bezig onze klamboes op andere, passende, platformen te krijgen’, aldus Schut.

Weet jij een kandidaat voor deze rubriek? Mail ’m dan naar redactie@twinklemagazine.nl.