Twinkle | Digital Commerce

Sanitairwinkel zet volgende stap in rebranding

2020-11-13
1000562
  • [nieuws]
  • 0:53

Sanitairwinkel is in fases bezig om zijn naam te veranderen in Sawiday. In Frankrijk heet het bedrijf inmiddels al zo. Volgende week is België aan de beurt.

Dat vertelden marketplace manager Jochem van Hoolwerff en marketing manager Jeroen Heijsen vanochtend tijdens het Twinkle Marketplaces Event, onderdeel van de Dutch E-commerce Week. Dat Sanitairwinkel van plan is om de naamswijziging door te voeren is al even bekend. Inmiddels is dat in Frankrijk dus al gebeurd. In België, waar het bedrijf over de shops Sanitairwinkel.be en magasinsalledebains.be beschikt, kunnen consumenten vanaf volgende week op Sawiday.be terecht. In Nederland heet de retailer nog Sanitairwinkel.

Sawiday komt voort uit een samenvoeging van sanitair en winkel. ‘Day’ staat voor de gedachte dat men de dag begint en eindigt in de badkamer, zo liet Heijsen eerder aan Twinkle weten. ‘We zaten te stoeien met onze namen en vonden het tijd voor een nieuwe naam. Waardoor men ons bedrijf als één geheel ziet.’