Twinkle | Digital Commerce

Sanitairwinkel.nl wijzigt naam en mikt op uitbreiding

2019-09-27
1000562
  • 1:32

Sanitairwinkel.nl kiest voor een nieuwe huisstijl en andere naam. Dat moet ervoor zorgen dat het bedrijf meer professionaliteit uitstraalt en maakt het makkelijker om internationale ambities waar te maken.

Die naamswijziging gebeurt in fases. Het bedrijf is in Nederland onder eerder genoemde naam actief en in Frankrijk bekend als ‘Magasin Salle de Bains’. Sawiday is de nieuwe internationale naam. Die naam komt voort uit een samenvoeging van sanitair en winkel. Day staat voor de gedachte dat men de dag begint en eindigt in de badkamer. ‘We zaten te stoeien met onze namen en vonden het tijd voor een nieuwe naam. Waardoor men ons bedrijf als één geheel ziet’, vertelt marketing manager Jeroen Heijsen in gesprek met Twinkle.

Rorix

Als eerste wordt de naamswijziging doorgevoerd over de grens. Het is uiteindelijk ook de bedoeling om de naam van de Nederlandse shop te veranderen, maar een exacte datum kan daarvoor nog niet worden gegeven. Volgens het bedrijf zit er een groot afbreukrisico aan een snelle wijziging in Nederland, omdat Sanitairwinkel.nl hier een grote naamsbekendheid heeft. Het blijft echter niet alleen bij een naamswijziging van de webshops. Ook moederbedrijf Rorix wordt uiteindelijk hernoemd naar Sawiday, stelt Heijsen.

Uitbreiding buitenland

De universele naam en nieuwe huisstijl zorgen ervoor dat Sanitairwinkel.nl stappen kan gaan maken. Zowel in de positionering van het bedrijf als in uitbreiding. Heijsen: ‘We zitten natuurlijk al in Frankrijk. Momenteel hebben we daar alleen een webshop. Maar de wens is wel om op termijn ons daar fysiek te gaan vestigen. Dat zal naar verwachting een eerste stap zijn en dan is het zeker niet uitgesloten om ook naar Duitsland te kijken en mogelijk ook de Scandinavische landen.’

De nieuwe huisstijl van de nummer 63 van de Twinkle100 is vooralsnog alleen online te bewonderen. De komende tijd worden ook de showrooms voorzien van het nieuwe uiterlijk.