Twinkle | Digital Commerce

MediaMarkt start met live shopping

2020-10-06
1000562
  • [nieuws]
  • 0:49

Elektronicaketen MediaMarkt start op de Belgische markt met ‘live shopping’ waarbij het bedrijf wekelijks producten presenteert tijdens interactieve online sessies.

Het initiatief is geïnspireerd op het in Azië erg populaire ‘live shopping’ wat een combinatie is van teleshopping en vloggen dat gepresenteerd wordt door een influencer. Dat schrijft RetailDetail. Vanaf 10 oktober beginnen de sessies in België, met elke zaterdagmiddag een presentatie van tien producten. De sessies gaan van start met de ‘tien favoriete smartphones van MediaMarkt.’

Via een live chat kunnen kijkers vragen stellen en producten aanschaffen kan rechtstreeks via de bijgevoegde links. De sessies worden gepresenteerd door Jeron Dewulf (Nederlandstalig België) en Christophe Stienlet (Franstalig België).

‘Live shopping is gecreëerd om het beste van twee werelden te combineren: het gemak en de snelheid van e-commerce en het goede advies van een verkoper in één van onze winkels of uit een producttest op YouTube’, zegt Yannick de Bièvre, Head of Marketing bij MediaMarkt Belgium.