PostNL meldt een sterk tweede kwartaal achter de rug te hebben. Zo bezorgde het postbedrijf bijna een kwart meer pakketjes dan in dezelfde periode vorig jaar en nam de genormaliseerde EBIT afgelopen periode met 38 procent toe naar 54 miljoen euro. Een belangrijke reden hiervoor volgens PostNL is het veranderende consumentengedrag als gevolg van covid-19.
‘Er wordt steeds meer online besteld. De sterke volumegroei bij Pakketten hebben we opgevangen door het opschalen van onze capaciteit met 40 procent’, verklaart ceo Herna Verhagen. Die capaciteit wordt weer verder opgeschaald ‘zodat we hogere volumes in de tweede helft van het jaar kunnen verwerken’. PostNL trekt circa 150 miljoen uit voor de uitbreiding van de sorteercapaciteit. Naar verwachting zal het innovatieve sorteercentrum dat gebouwd wordt speciaal voor kleine pakketten, operationeel zijn in 2021. Dezelfde termijn wordt gehanteerd voor twee nieuwe pakkettensorteercentra, één in België en een in Nederland.
Op basis van de eerste helft van dit jaar vertrouwt Verhagen volledig op een uitermate gunstige tweede helft. ‘Voor heel 2020 voorzien wij een genormaliseerde EBIT die sterk boven de initieel aangegeven bandbreedte van tussen de 110 miljoen en 130 miljoen euro zal uitkomen.’
Er is op dit moment 5 keer gereageerd op:
PostNL: ‘Er wordt steeds meer online besteld’
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.