Twinkle | Digital Commerce

Snapchat verkent merkprofielen

2020-07-22
1000562
  • 0:57

Social medium Snapchat is in samenwerking met dertig merken bèta-tests gestart rondom bedrijfsprofielen. Op deze ‘landingspagina’s’ kunnen organisaties op dit platform e-commerce uitingen tonen, evenals videocontent en ‘branded’ AR-lenzen. Insteek is het vergroten van het bereik.

Onder meer Dior, Ben & Herry’s, L'Oréal Paris, Target en Universal Pictures behoren tot de testgroep en hebben nu een eigen bedrijfsprofiel op Snapchat. Via de app en de online versie van het platform kunnen zij hun profiel beheren en inzichten opdoen, zoals demografische doelgroepen en interesses voor degenen die hun verhalen bekijken. ‘AR is al enkele jaren een essentieel onderdeel van onze digitale strategie en we zien hoe consumenten de virtuele proefervaringen en de lenservaringen waarderen’, vertelt Anna Musikhina, global vice-president Digital bij cosmeticamerk L'Oréal Paris. Ze verwacht dat virtuele communicatie een essentieel onderdeel van ons leven wordt, vandaar ook de keuze om hier op een passende digitale wijze op in te spelen.

De volledige uitrol van merkprofielen staat gepland voor eind 2020.

Lees ook: Hema en Bijenkorf benaderen Gen Z gericht via Snapchat