Twinkle | Digital Commerce

Tumble ’N Dry stopt met eigen winkels

2020-05-13
1000562
  • [nieuws]
  • 0:60

Kinderkledingmerk Tumble ’N Dry gaat door als online merk en richt zich op e-commerce en de outlets. Voor de winkels is faillissement aangevraagd.

De moedermaatschappij van Tumble ’N Dry heeft besloten met de eigen winkels te stoppen en als eigen kanaal enkel de webshop en outletstores te behouden. In een persbericht laat het kindermodemerk weten: ‘Door deze keuze te maken hoopt het merk duidelijke en bewuste keuzes te kunnen maken die het merk toekomstbestendig maken, ook wanneer er onvoorziene uitdagingen op het pad komen.’

De negen winkels waren al sinds 6 april gesloten vanwege de coronacrisis, waardoor Tumble ’N Dry zich de afgelopen weken voornamelijk op online verkoop richtte. ‘Met alle maatregelen is een groot deel van de inkomsten weggevallen waardoor nu keuzes gemaakt moeten worden,’ aldus het bedrijf. Voor de winkels is faillissement aangevraagd.

Het Nederlandse kinderkledingmerk heeft brandstores in Amersfoort, Amstelveen, Maastricht, Eindhoven, Haarlem, Utrecht en Tilburg. Daarnaast zijn er ook nog twee outletstores, in Lelystad en Roosendaal en een webshop. Tumble ’N Dry wordt ook verkocht via verschillende online platforms, waaronder Wehkamp en bol.com. Het merk is ook actief in andere landen, waaronder Duitsland en China.