Twinkle | Digital Commerce

Delvaux opent webshop

2020-04-17
1000562
  • [nieuws]
  • 1:07

Belgische tassenproducent Delvaux opent voor het eerst een eigen webshop. Het luxemerk opent versnelt een webwinkel doordat alle winkels gesloten zijn vanwege de coronacrisis.

Door de coronacrisis bleven de afgelopen weken alle Europese en Amerikaanse filialen van de Belgische tassenproducent Delvaux gesloten. Daarom opent het merk vandaag een eigen webshop. Voorheen stelde het luxe tassenmerk zich altijd terughoudend op tegenover de e-commerce. Online verkoop bleef beperkt tot enkele samenwerkingen, waaronder het Amerikaanse (inmiddels failliete) warenhuis Barneys en JD.com.

Arrogantie

De plannen voor een eigen webshop lagen er al, maar ceo Marco Probst heeft wegens de coronacrisis de digitale ontwikkeling versneld. Hij vertelt aan Fashion Network: ‘Toen ik afgelopen december na anderhalf jaar weer terugkwam bij Delvaux, was er een soort arrogantie dat we alleen fysieke winkels hadden. Tegelijkertijd realiseerde ik me ook dat ik zelf ook luxegoederen online bestel. Daarom werd er een taskforce opgericht, niet zozeer voor e-commerce, maar meer voor digitalisering.’

Meer data

De digitalisering moet het mogelijk maken om meer data te verwerven en de zichtbaarheid van het merk te verhogen. ‘80 procent van alle verkopen vandaag de dag worden op zijn minst beïnvloed door online,’ aldus Probst. ‘Voorheen hadden we een ‘institutionele homepage’, maar die bood geen productinformatie. De volgende stap is het analyseren van clicks en klanten, wie ze zijn en waar ze vandaan komen.’