Een meerderheid van de detailhandelaren (58 procent) heeft maatregelen getroffen om producten of diensten online aan te kunnen bieden in crisistijd.
Dat blijkt uit onderzoek van software-adviesbureau Capterra (onderdeel van Gartner) Het bedrijf ondervroeg 482 mkb-bedrijven in verschillende sectoren over de mate van digitalisering sinds de coronacrisis.
Zo blijkt dat 58 procent van de ondervraagde detailhandelaren hun aanbod geheel of gedeeltelijk heeft gedigitaliseerd. Dat komt overeen met het beeld dat veel retailers momenteel naar andere kanalen kijken om hun producten alsnog aan te kunnen bieden.
In andere sectoren is hetzelfde beeld te zien, stelt Capterra. Zo is vooral in het onderwijs (94 procent), financiële dienstverlening (80 procent) en in de bouwsector (77 procent) het aanbod gedigitaliseerd. ‘Ondanks alle beperkende maatregelen zien we dus dat veel bedrijven de crisis aangrijpen om verder te digitaliseren, nieuwe digitale kanalen op te zetten en zo goed mogelijk hun business te continueren’, aldus het bedrijf.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
‘Meerderheid detailhandel zet in op online in coronatijd’
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.