Twinkle | Digital Commerce

Oranje en groen domineren bestelbuttons Twinkle100

2020-04-01
1178605
  • 0:44

Oranje is de meest voorkomende kleur op de bestelknoppen van ’s lands grootste online retailers. Gevolgd door groen.

Meer dan de helft van de buttons heeft een van deze twee kleuren, leert een inventarisatie van de Twinkle100 door Remon Hendriksen. De eigenaar van InternetImpact.nl onderzocht de honderd grootste online retailers in ons land en bracht 93 bestelknoppen in kaart (een aantal bedrijven is van de markt verdwenen of werkt zonder gangbare bestelbuttons, zoals bezorgrestaurants). De bedrijven zijn allemaal goed voor een Nederlandse online jaaromzet van tenminste 20 miljoen euro.

Kleuren
Meer dan de helft van de bestelbuttons is oranje of groen, blijkt uit de kleurenopnames van Hendriksen:

Hendriksen bekeek ook de teksten, vormen en iconen die Twinkle100-spelers op hun buttons gebruiken. Meer van zijn resultaten worden gepubliceerd in het komende nummer van Twinkle.