Twinkle | Digital Commerce

Woon-Lease.nl zet in op naamsbekendheid en uitgebreid assortiment

2020-03-10
1000562
  • [interview]
  • 1:24

Woon-Lease.nl ziet kansen in de circulaire meubel-leasemarkt. ‘Ons concept vervangt de “fast furniture” van discount woonshops.’

Een nieuw interieur leasen voor een vast bedrag per maand. Inclusief vijf jaar gratis onderhoud en garantie. Woon-Lease.nl is op dit moment nog pure player, maar verwacht in de loop van het jaar een showroom te openen. Medeoprichter & eigenaar Toon Ciolina: ‘We merken dat klanten de behoefte hebben om meubels te zien en te voelen. En, belangrijker nog, het biedt ons de kans om de klant persoonlijk te helpen en begeleiden in het proces. Klantcontact is schaars bij online winkels.’

Ciolina ziet een gat in de markt voor zijn nieuwe lease-shop. ‘We onderscheiden ons door assortiment, service en kwaliteit’, zegt hij. ‘We bezorgen en monteren alle meubels gratis thuis. We werken daarvoor grotendeels samen met een ervaren logistieke partner, de rest van de leveringen doen we met eigen bussen en bezorgers – om het klantcontact persoonlijk te houden.’ Woon-Lease.nl zit bij de fabriek en produceert zelf alle meubels nieuw en op maat. Er is dan ook nog geen voorraad. ‘Zodra na vijf jaar de meubels retour komen hebben we een tweede concept waarin we ze kunnen aanbieden. Ook daarvoor zien we enorme groeikansen’, aldus de medeoprichter.

Voor 2020 is het plan duidelijk: ‘Naamsbekendheid opbouwen, assortiment uitbreiden en klantgericht vernieuwen’, zegt Ciolina. Voor het eerste zet hij in op social media, Google AdWords en een tv-campagne. ‘Daarnaast is het belangrijk om onze klanten gedurende hun contract ook persoonlijk te bereiken, we gaan immers een vijf jaar durende “samenwerking” met hen aan.’ De assortimentsuitbreiding begint met Tuinmeubel Lease, en Ciolina verwacht nog twee nieuwe categorieën toe te voegen. Klantgericht vernieuwen, verder verduurzamen en de term ‘lease’ positief laden vormen nog een uitdaging.