Twinkle | Digital Commerce

Ikea start met affiliate marketing in Nederland

2020-02-12
1000562
  • 0:51

Ikea is gestart met een affiliate programma in Nederland. De meubelketen werkt daarvoor exclusief samen met affiliatenetwerk Awin.

‘Hiermee willen we nog meer consumenten kennis laten maken van het gemak van online winkelen bij Ikea’, stelt Tim van Esch, online performance marketeer bij Ikea. ‘We zien er naar uit om samen met publishers innoverende en succesvolle campagnes op te zetten om dit doel te verwezenlijken.’

Volgens Awin en Ikea biedt het programma veel voordelen voor publishers. Zo heeft de meubelketen een hoge naamsbekendheid, een uitgebreid assortiment en ligt de gemiddelde orderwaarde hoog. Het CPS-percentage ligt op 6 procent (exclusief BTW en verzendkosten). Publishers hebben de beschikking over uitgebreid link en bannermateriaal. Het gebruik van het Ikea-logo is echter niet toegestaan.

Volgens Ikea is de timing van lanceren ‘extra gunstig voor publishers’. Dit omdat deze week is gestart met een nieuwe campagne. Als onderdeel van die campagne zijn er direct een aantal deals waar publishers van kunnen profiteren, zo klinkt het.