Groupon stopt met de verkoop van producten, de aanbiedingssite gaat zich alleen nog maar richten op ervaringen en uitjes.
Dat maakt het bedrijf bekend bij de presentatie (PDF) van de kwartaalcijfers. De omzet ging in dat kwartaal met 23 procent naar beneden en kwam uit op 612 miljoen dollar. De daling wordt voor een groot deel veroorzaakt voor de Goods-divisie, die niet goed loopt.
En dus stopt het bedrijf met de verkoop van producten, waar het een aantal jaar geleden mee begon. Door zich te focussen op het aanbieden van uitjes denkt Groupon weer de weg naar boven te kunnen vinden. Ceo Rich Williams: ‘Wij geloven dat ons plan om te stoppen met de verkoop van goederen ons in staat zal stellen een winnende positie op te bouwen omdat de markt van de aankoop van ervaringen aan het groeien is.’
Hij belooft verder dat Groupon dit jaar een breder aanbod aan uitjes en ervaringen zal aanbieden en het merk wordt vernieuwd. Ook komt er een nieuwe applicatie. ‘Succes op deze gebieden moet de sleutel zijn om ons doel te bereiken: groei van het aantal facturen.’
Marktplaats
Dat Groupon later dit jaar stopt met de verkoop van producten, is wel opvallend te noemen. Jarenlang investeerde het bedrijf namelijk in de verkoop van producten. Een divisie, die een aantal jaar geleden nog goed was voor de helft van de verkopen. Vorig jaar werd nog bekend dat Groupon wilde transformeren naar een marktplaats waar consumenten in contact komen met verschillende merken. Waar ze tickets en producten kopen, eten bestellen en ook beloond worden voor herhaalaankopen.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Groupon stopt met verkoop producten
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.