On-demand boodschappenbezorger SuperBuddy is failliet verklaard. Met de dienst konden klanten hun boodschappen binnen twee uur thuis laten bezorgen.
De onderneming werd vijf jaar geleden opgericht, maar moest volgens De Stentor onlangs faillissement aanvragen. Volgens de curator ging de verhouding tussen inkomsten en uitgaven de verkeerde kant op. Waardoor het bedrijf niet meer aan zijn betalingsverplichtingen kon voldoen.
Overigens ging het al langer slecht met SuperBuddy. Zo zouden de oprichters al langer tevergeefs bezig zijn geweest om het platform te verkopen. De curator zoek nu zelf naar een koper.
Abonnement
Enkele jaren geleden deed SuperBuddy nog een pilot met Albert Heijn voor een abonnementsmodel. Medeoprichter Laurens van Geffen liet toen weten: ‘Wij geloven er absoluut in dat als we abonnementen aan klanten kunnen aanbieden, dat het bestelgemak een stuk groter maakt.’
Ook bestaande supermarkten met al hun voordelen zoals de Vomar krijgen het model moeilijk of niet rendabel. Startups in deze sector hebben het gewoon echt zwaar. De logistiek, versproducten klantverwachtingen, goede medewerkers zijn ECHT een uitdaging.