De Duitse online markt voor consumentengoederen zal dit jaar met 9 procent groeien naar 68 miljard euro. Dat is de verwachting van IFH Köln in zijn nieuwe Industry Report Online Trade-studie (pdf).
In de periode 2013 – 2018 steeg de online omzet met 67 procent, in 2019 verwacht IFH Köln een groei van 9 procent.
Uit de studie blijkt dat online groeipercentages afnemen, maar de absolute groei blijft stabiel. In 2017 was die groei 5,5 miljard euro, 5,2 miljard euro in 2018 en waarschijnlijk 5,4 miljard euro in 2019.
Online markt voor fietsen groeit
De sectoren FMCG, DHZ/tuinen en wonen & inrichting zien de grootste groei. De markten voor de mode- en consumentenelektronica groeien het minst. Ze verliezen marktaandeel in de online detailhandel, daar waar kleinere sectoren, zoals fietsen, een sterke online groei van meer dan 20 procent noteren. Ook online meubelverkoop en de online verkoop van verzorgings- en schoonheidsproducten groeien bovengemiddeld.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
'Online verkoop Duitsland 68 miljard euro in 2019'
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.