Twinkle | Digital Commerce

Geen prijzen, maar QR-codes in speelgoedboek bol.com

2019-10-10
1000562
  • [nieuws]
  • 0:45

Bol.com heeft deze week zijn papieren speelgoedboek gelanceerd met daarin QR-codes die de actuele prijzen van de producten weergeven.

In ‘Het Grote Speelgoedboek’ wordt offline en online gecombineerd. Het boek bevat geen productprijzen, bij elk artikel staat een QR-code die, als hij met de bol.com-app wordt gescand, de actuele prijs weergeeft (prijzen wisselen regelmatig op basis van concurrentieanalyses). Klanten komen dan ook op de goede plek in de webshop, waar ze het artikel kunnen opslaan in een online verlanglijstje.

Gericht bezorgd

Het speelgoedboek wordt gericht bezorgd bij gezinnen in Nederland en België, het ligt 14 oktober in winkels van Albert Heijn. Er is ook een digitale versie van het papieren speelgoedboek.

Enkele jaren geleden raakten webshops in opspraak door ‘nepaanbiedingen’ op de sites te vermelden, waardoor mensen konden denken dat de gegeven adviesprijzen eerdere daadwerkelijke gehanteerde prijzen waren.