Retailgigant Walmart heeft 62 procent meer klanten dan de nummer twee van de online supers. Amazon staat op de derde plaats. Dat blijkt uit onderzoek van het bureau Second Measure.
Walmarts vele fysieke winkels maken dat de retailer in de nabijheid van zijn klanten is, een groot voordeel. De retailer levert in de meeste staten boodschappen en heeft 62 procent meer klanten dan de nummer twee, Instacart.
Amazons twee bezorgdiensten
Amazon staat op de derde plaats. Klanten kunnen zowel via Amazon Prime als AmazonFresh (een duurdere, maar beperktere dienst voor Amazon Prime-abonnees) hun boodschappen laten bezorgen. Het aantal Amerikanen dat hun boodschappen door AmazonFresh laat bezorgen daalt sterk, zo bracht het bureau in kaart. In de afgelopen maand juni zag het 19 procent minder verkopen dan in die maand in 2018. Maar het aantal klanten dat via Prime Now bestelt stijgt daarentegen, mede door Amazons overname van retailketen Whole Foods in 2017. Amazons twee verschillende bezorgdiensten lijken met elkaar te concurreren, menen de analisten.
Shipt (sinds eind 2017 eigendom van Target) doet het volgens de onderzoekers ook goed. Het aantal klanten is bij deze bezorger met 69 procent gegroeid.
De online boodschappers zijn loyaal, ontdekte het bureau. De meeste klanten blijven bij hun favoriete supermarkt. Uitgezonderd Instacart is er geen online super bij wie meer dan 9 procent van het aantal klanten ook wel eens bij een concurrent bestelt.
Second Measure gaat ervan uit dat alle online supers zullen blijven groeien. Dat kan ook, omdat nu nog slechts 12 procent van de Amerikaanse consumenten op dit moment online boodschappen doet.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Walmart is de grootste online super in de VS
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.