Picnic heeft software ontwikkeld die bezorgers na hun ritten feedback geeft over hun rijgedrag. De software is in september voor alle bezorgers beschikbaar. Ook gaat de online super samenwerken met Veilig Verkeer Nederland.
Picnic meldt dit in een persbericht als reactie op beschuldigingen van vakbond FNV dat de werkomstandigheden bij de super niet altijd veilig zijn. Veiligheid heeft de hoogste prioriteit, zegt het bedrijf. De software is volgens Picnic ‘uniek in de bezorgwereld’ en zal in september voor alle bezorgers worden geïntroduceerd.
'Safety week'
Daarnaast zal Picnic volgende maand een ‘safety week’ organiseren als kick-off voor een drie jaar durend programma om de veiligheid verder te verbeteren. Met Veilig Verkeer Nederland (VVN) zal een partnership worden ondertekend, meldt Distrifood. Picnic geeft aan dat VVN interesse heeft in deze technologie om die ook voor andere partners te gaan gebruiken.
Wederom een stupide reactie van PicNic. Bezorgers staan voor bezorging onder grote tijdsdruk. Dat veroorzaakt direct druk op de bestuurders om te haasten en dus kiezen tussen tevrede baas en veilig verkeersgedrag. De oplossing voor deze problematiek is heeeel erg simpel. Geef de beste mensen gewoon een ronde met wat ruimere bezorg tijdstippen/periodes en de bezorgers kunnen weer de prioriteit tijdens het rijden leggen waar ie hoort, veilig rijden ipv haasten omdat te krap ingeroosterd word en dan zo'n pedant chefje de bezorger gaat bellen dat ie toch echt flink moet doorjakkeren.... de oplossing kan ooit zo simpel zijn... ipv software onzin, gewoon wat minder productiviteit eruit persen.