Twinkle | Digital Commerce

Aanbieder van slimme olijfoliefles wil naar buitenland

2019-08-02
1000561
  • [nieuws]
  • 0:52

Olivery, een start-up die slimme olijfolieflessen op abonnementsbasis verkoopt, wil komend jaar de stap wagen naar het buitenland. Engeland en de Verenigde Staten staan op de planning.

Dat vertelt oprichter Ridder Drost tegen RetailTrends. In Engeland heeft het bedrijf volgens hem al een geschikte fulfilmentpartner gevonden. Naast deze twee markten kijkt Olivery ook naar andere landen. ‘We zijn de eerste en de enige met dit concept. Daarom liggen er ook zoveel kansen.’

Dat concept van Olivery werkt als volgt: op de site hebben klanten de keuze uit twee soorten flessen. Een reguliere fles en een smart fles. De reguliere fles is makkelijk na te vullen en te bestellen. De slimme fles houdt bij wanneer je een nieuwe nodig hebt en bestelt deze automatisch bij. Communicatie gaat daarbij via een smart chip op basis van bluetooth naar de telefoon van de gebruiker.

Vorig jaar startte het bedrijf een crowdfundingsactie. Daarmee wilde het bedrijf 35.000 euro ophalen om te starten.