Twinkle | Digital Commerce

Nederlandse start-up mikt op slimme olijfoliefles

2018-08-28
980550
  • 0:57

Een slimme olijfoliefles die laat weten wanneer hij bijna leeg is en een nieuwe bestelling plaatst: als het aan start-up Olivery ligt, komt die binnenkort op de Nederlandse markt.

Zojuist is een crowdfundingscampagne live gegaan op platform Kickstarter. Oprichter Ridder Drost, wiens olijfoliemerk Liquido d’Oro in twaalf landen verkocht wordt, hoopt via die weg 35.000 euro op te halen om het olijfolieabonnement te realiseren.

De door hem geproduceerde slimme voorraadfles geeft met ledverlichting aan wanneer hij bijna leeg is en communiceert dit via een smart chip op basis van bluetooth naar de telefoon van de gebruiker en bestelt desgewenst een navullingspakketje, dat met de post bezorgd wordt.

Abonnementen

De 'Smart Bottle' is te koop voor 49 euro; vroege vogels krijgen een tientje korting. Een jaarabonnement kost 150 euro; wie het zelfs nooit meer zonder olijfolie wil stellen, betaalt 8.000 euro voor een levenslang abonnement.

Lees ook: 'Abonnementsmodel als sleutel' (Twinkle 4-2016)