Twinkle | Digital Commerce

DEEN investeert in online, maar focus blijft op fysieke winkel

2019-08-27
1000562
  • [nieuws]
  • 1:05

Supermarktketen DEEN investeert naast fysieke winkels ook in online activiteiten. Dat zeggen de directeuren Leendert van Eck en Joost Deen in een gesprek met de Levensmiddelenkrant.

Klanten kunnen online hun boodschappen bestellen en die in de winkel ophalen of thuis laten bezorgen. Van Eck geeft aan dat DEEN deze service faciliteert omdat de klant dit vraagt, maar dat het niet de core business van de keten is of zal worden. De online service loopt volgens hem wel goed, er wordt omzet mee gegenereerd en het online aanbod wordt uitgebreid.

Grillig eetgedrag

‘De focus blijft liggen op de fysieke winkels, maar je moet meebewegen met de branche’, zegt Joost Deen. Hij noemt het eetgedrag van de huidige consument ‘grillig’ niet geschikt voor de online markt. 'Er wordt steeds korter op een eetmoment bepaald wat men wil eten. Dat is lastig als je enkel online boodschappen kunt bestellen.' Hij meent dat de consument behoefte heeft aan een verkorte route om makkelijke en gezonde maaltijd samen te stellen.

Grootverpakkingen wel via webshop

Deen: ‘Bovendien kun je dan ook producten, zoals tandpasta, die toevallig op zijn ook meteen meenemen. Verder slaan consumenten droge, houdbare producten en grootverpakkingen wel in via de webshop, dat is het stukje gemak dat we bieden met deze service.’