Twinkle | Digital Commerce

Likeurenmerk De Kuyper opent shop op Alibaba’s Tmall

2019-08-07
1000562
  • [nieuws]
  • 0:52

Aanbieder van verschillende likeurmerken De Kuyper gaat zijn dranken ook op Tmall, het platform van Alibaba, verkopen. Het is voor het eerst dat het bedrijf in China online zijn producten verkoopt.

Dat meldt Mark de Witte, ceo van het bedrijf met het predicaat ‘Koninklijk’ in gesprek met BNR. Volgens De Witte is het bedrijf al offline actief in het land, maar tot voor kort dus nog niet online. ‘Azië loopt heel ver achter qua smaakconsumptie en qua cocktails.’ Volgens De Witte wil De Kuyper niet alleen zijn producten verkopen op Tmall, maar ook zijn merken ‘te gaan bouwen onder de Chinese consument’.

De Koninklijke De Kuyper bestaat al ruim 300 jaar, biedt ongeveer tachtig soorten likeur aan en is actief in meer dan honderd landen.

Onlangs sloot ook Douwe Egberts zich aan bij Tmall. De merken Moccona, L’OR, Kenco en Maxwell House zijn sinds kort op die marktplaats te koop.