De Bijenkorf heeft een groen label geïntroduceerd waarmee klanten makkelijker kunnen zien welke producten duurzaam zijn. In de winkel en webshop zijn meer dan 1.000 producten met het duurzaamheidslabel te vinden.
Het groene label moet klanten duidelijk maken dat producten bijvoorbeeld tegen een eerlijke prijs zijn gemaakt of biologisch, milieuvriendelijk, diervriendelijk en recyclebaar zijn. De duurzame producten zijn herkenbaar aan het groene bijtje op het label. Met een QR-code op het label kunnen klanten meer informatie opvragen.
Wereldwijd geaccepteerd keurmerk
Producten en materialen die aan (een deel van) deze criteria voldoen, zijn vaak voorzien van een wereldwijd geaccepteerd keurmerk, zoals GOTS voor katoen, GRS voor gerecyclede materialen en UTZ voor duurzaam verbouwde koffie en cacao.
Ook het G-7 Fashion Pact ondertekend
Naast het toevoegen van nieuwe duurzamere merken heeft de Bijenkorf als onderdeel van Selfridges Group, net als onder meer adidas, Nordstrom, Nike en H & M Group het G-7 Fashion Pact ondertekend, waarin nieuwe doelen op het gebied van duurzaamheid worden gesteld.
Bol.com startte december vorig jaar met een pilot waarbij artikelgegevens over duurzame keurmerken in de productgroep ‘persoonlijke verzorging’ worden uitgewisseld via een centrale database. Dit moet ervoor zorgen dat klanten betere keuzes kunnen maken als het gaat om duurzaamheid.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
De Bijenkorf lanceert duurzaamheidslabel
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.