Twinkle | Digital Commerce

Amsterdamse bol.com-klanten kunnen nu eigen bezorgmoment kiezen

2019-07-15
1000562
  • 0:58

Vandaag maakte bol.com bekend dat klanten in Amsterdam hun eigen bezorgmoment kunnen kiezen uit tijdvakken van twee uur.

Klanten kunnen bij hun bestelling aangeven wanneer ze het bezorgd willen krijgen, zegt een woordvoerder van bol.com. ‘Je kunt bijvoorbeeld om twaalf uur ’s ochtends bestellen en aangeven dat je het tussen zes en acht uur ’s avonds wil ontvangen.’ Bol.com werkt met vijf tijdvakken van twee uur en bezorging kan tot 22.00 ’s avonds.

Het betreft een samenwerking met PostNL en de bezorging geschiedt per bakfiets. Bezorgkosten zijn 7,50 euro, voor Select-leden is het gratis.

Artikelen (‘duizenden’, aldus bol.com) die bezorgd kunnen worden, zijn goedlopende producten (bijvoorbeeld elektronica of luiers) die regelmatig besteld worden en die in het Amsterdamse magazijn liggen. Bol.com past het beschikbare assortiment aan als het merkt dat bepaalde producten populair zijn.

Het is een pilot, zonder een vastliggende einddatum. ‘We beginnen nu en op basis van hoe het loopt, of de dienst gewild is en de data die we genereren, kijken we of het geschikt is om verder uit te rollen naar andere stedelijke gebieden.’

In september vorig jaar startte bol.com met de twee-uurslevering in Amsterdam.