Twinkle | Digital Commerce

Tupperware opent ‘partycentrum’ in Duitsland

2019-05-28
1177662
  • [nieuws]
  • 1:14

Tupperware, groot geworden met home shop parties, heeft in Duitsland een eerste fysieke winkel geopend om populariteit te herwinnen.

De deuren van het ‘Party-Center’ zijn gisteren geopend te Büdelsdorf, een plaats met zo’n tienduizend inwoners in Schleswig-Holstein.

Handelsblatt spreekt van een demonstratiewinkel, die behalve aan Tupperware parties ook plaats moet bieden aan kookworkshops. Consumenten kunnen er terecht voor gericht advies over de populairste en nieuwste producten en deze uiteraard ook direct kopen. De pilotwinkel wordt gerund door een van de 112 regionale verkoopadviseurs in Duitsland. Zij verkopen per party naar verluidt voor zo’n vierhonderd euro aan producten, waarvan ze een kwart mogen houden.

Tupperware-studio’s

Het is zeker niet voor het eerst dat Tupperware buiten de woonkamer verkoopt: het Amerikaanse bedrijf opende al zogenoemde studio’s in twaalf landen, waaronder Engeland, Frankrijk en Oostenrijk - Nederland ontbreekt op het lijstje. De meeste studio’s (niet minder dan 5.600) zijn in China gevestigd. Plannen om er honderden in Duitsland te openen werden enkele jaren geleden in de ijskast gezet. Nu is er dus het eerste ‘partycentrum’.

Online Tupperware bestellen

Tupperware verkoopt behalve in woonkamers en winkels ook steeds meer online. Nederland fungeerde alweer negen jaar geleden als proeftuin. Nog steeds komt hier aan het bestelproces een ‘consulente’ te pas, die de order voor elkaar maakt.

Bij onze oosterburen verkoopt Tupperware sinds vorige zomer online. Daar is een meer gangbare webwinkel opgetuigd. Volgens de Duitse Tupperware-baas Christian Dorner presteert de webshop beter dan verwacht. Omdat het online kanaal een andere doelgroep aanspreekt zou van kannibalisatie geen sprake zijn.