Online warenhuis V&D neemt modeplatform To Be Dressed over. To Be Dressed is een online fashion outlet waarop naar eigen zeggen het aanbod van honderden Nederlandse retailers wordt aangeboden.
Met de overname, die sinds 1 april van kracht is, wordt ingezet op versnelling van de online groeiambities van To Be Dressed. Het platform werd zes jaar geleden opgericht door Wouter Kokken en Barry Kikkert, en is inmiddels uitgegroeid tot een ‘volwaardige fashion marketplace’. ‘Maar deze groei vasthouden en in de juiste banen leiden is pittig’, stelt Kokken. ‘Om die reden zijn we op zoek gegaan naar een partner die ons hierbij kan helpen.’
In een reactie stelt Kikkert dat To Be Dressed na de overname 'zeker als volwaardig platform' blijft bestaan. 'En er komen zeker nog meer mooie ontwikkelingen aan dit jaar', vervolgt hij.
Synergievoordelen
Daarop kwam To Be Dressed dus uit bij V&D. Het warenhuis ging op oudejaarsdag 2015 failliet, maar kwam vorig jaar als online warenhuis terug. ‘Door de krachten te bundelen met V&D kunnen we synergievoordelen behalen’, vervolgt Kokken. ‘Daarnaast kunnen we verder bouwen aan onze torenhoge online ambities.’
Enkele jaren geleden gaf To Be Dressed nog aan maandelijks met zo'n 300 tot 400 procent te groeien. Het bedrijf verwachtte dan ook een jaar later de omzetgrens van 10 miljoen euro te bereiken.
Toen V&D vorig jaar als online platform verder ging, werd al bekend dat het bedrijf zich meer wilde gaan richten op veertigers, en dat het assortiment destijds vooral op fashion gericht was. 'Het fashion aanbod is ook wel het beste; de overige categorieen zijn we nu in rap tempo aan het uitbreiden', aldus directeur Alexander van Slooten.
Lees ook: 'Het boompje gaat weer groeien' (2 november 2018)
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Modeplatform To Be Dressed overgenomen door V&D
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.