Twinkle | Digital Commerce

H&M: weer verzendkosten voor klantenkaarthouders

2019-05-10
1000562
  • [nieuws]
  • 0:56

H&M herintroduceert bezorgkosten voor (digitale) klantenkaarthouders bij kleine bestellingen. Het Zweedse bedrijf wil zo bezuinigen op logistieke kosten en de winstgevendheid van het bedrijf proberen te verbeteren.

In de nieuwe opzet van het customer loyalty-programma worden leden ('members') in twee groepen verdeeld: 'basis' en 'plus'. De selectie gebeurt op basis van de hoeveelheid punten die klanten met hun aankopen en beoordelingen daarvan hebben gespaard.

Het nieuwe H&M membership wordt momenteel actief onder de aandacht gebracht bij Nederlandse klanten, onder andere via e-mails.

Retouren blijven gratis

In Nederland genoeten basisleden voortaan gratis verzending vanaf 20 euro (niet-leden betalen €3,99 per levering). Maar het kan verschillen. In Zweden, de thuisbasis, is het 22 euro. En in Duitsland geldt gratis bezorging vanaf 25 euro. Voor de Plus-leden blijft de bezorging ongeacht het bestede bedrag kosteloos. Retouren blijven voor beide abonneetypen gratis.

De H&M-club groeit snel, zo meldt Reuters. In 2018 verdubbelde het aantal leden tot 30 miljoen. In het eerste kwartaal van 2019 kwamen daar nog eens zo’n 5 miljoen bij.

Lees ook: 'Verzendkosten: transparant of irreeël?'