Twinkle | Digital Commerce

To Be Dressed met nieuwe shop naar 10 miljoen omzet

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:28

Online fashion outlet To Be Dressed groeit maandelijks met zo’n 300 tot 400 procent. Volgend jaar, in zijn vijfde levensjaar, gaat het bedrijf de omzetgrens van 10 miljoen euro voorbij, denkt eigenaar Barry Kikkert. De nieuwe webshop moet daar aan bijdragen.

Vorige week is de nieuwe shop van To Be Dressed live gegaan. ‘Die heeft een veel rustiger uiterlijk dan de vorige’, zegt Kikkert tegen Twinkle. ‘We hoorden ook van onze klanten dat zij daar de voorkeur voor hadden. Wij hebben in het nieuwe design niet uitgepakt met campagnefoto’s – we zijn immers geen echte fashion, maar een platform ‘achteraan’ de keten – maar hebben een goede modus gevonden voor het outletkarakter. Wij leggen de focus op het verkopen van mooie kleding en schoenen voor een scherpe prijs.'

Verdienmodel
To Be Dressed vangt een vast percentage van elk verkocht artikel. Met meer dan 160 duizend artikelen van ruim 250 partijen komt de omzet naar verwachting volgend jaar boven de 10 miljoen euro uit.

Personaliseren
‘We hebben verschillende dingen op de rol staan’, laat Kikkert weten over de plannen van zijn bedrijf. ‘Zo willen we nog dit jaar een update doorvoeren zodat consumenten nog sneller en beter kunnen vinden wat zij zoeken. Dan heb ik het over personalisatie. En we willen een app lanceren.’

Internationaal
Verder in de toekomst staat een uitbreiding naar het buitenland op het programma. Kikkert: ‘Aan de consumentzijde willen we dan naar klanten in heel Europa versturen. Dit doen wij nu al voor consumenten in België en Duitsland. Aan de winkelierskant willen we voorzichtig starten in België, omdat dit wat betreft de taal een relatief eenvoudige uitbreiding kan zijn.’