Twinkle | Digital Commerce

'Sterke Europese politieke visie voor digitale commerce nodig'

2019-05-06
1000562
  • [nieuws]
  • 1:07

Het is nodig om een nieuwe ambitie voor de digitale interne markt te formuleren, meent Ecommerce Europe. De Europese koepelorganisatie ziet in de verkiezingen van 23 mei een aanknopingspunt om ‘een sterke politieke visie op te bouwen rondom digital commerce’.

Volgens de organisatie vinden de verkiezingen plaats op een moment van verdeeldheid over de Europese Unie. De Brexit en euroscepticisme doen ‘namelijk afbreuk aan de Europese eenheid die essentieel is om als Europa om te kunnen gaan met belangrijke uitdagingen die vooral vanuit de Verenigde Staten en Azië op ons afkomen, zoals de innovatiewedloop en technologische vooruitgang.’

Eerlijke kans

Om Europese bedrijven een eerlijke kans te geven en te laten concurreren met bedrijven van buiten de EU, moet er een ‘echt geharmoniseerde markt komen met gunstige voorwaarden waarbinnen de Europese digital commerce kan bloeien’, aldus Marlene ten Ham, secretaris-generaal van Ecommerce Europe.

Toekomstbestendige wetgeving

De organisatie, waar Thuiswinkel.org lid van is, denkt hierbij aan eenvoudigere en toekomstbestendige wet- en regelgeving, het verder ontwikkelen van het innoverend vermogen en nieuwe technologieën, en het creëren van een veiligere digitale omgeving voor consumenten en bedrijven.